В горсовете презентовали современные технологии капремонта улицы Потемкинской и определили ориентировочную дорожную карту
Сегодня в Николаевском городском совете состоялось рабочее совещание с участием руководства города, департамента ЖКХ, коммунальных предприятий «Николаевводоканал» и «Николаевэлектротранс», депутатов городского совета, представителей ООО «Проект-комплект Строй» и «Електротрансбуд» (Киев).
В сообщении Отдела информационного обеспечения Департемента городского головы говорится:
За словами директора департаменту житлово-комунального господарства Сергія Коренєва, розширену нараду зібрали через численні скарги городян щодо стану вулиці Потьомкінської.
- У проблемному стані дорожнє покриття, рейко-шпальна решітка. Освітлення неможливо відремонтувати через аварійні опори. У нас є проектна документація, розроблена в 2017 році ТОВ «Проект-комплект Строй». На позаминулий рік вартість реконструкції становила 72 млн грн. Щоправда, планувалося зробити все по-старому, з використанням асфальтового покриття та бруківки вздовж рейкового полотна. Зараз вже є нові технології та успішні приклади їх застосування в Києві, Одесі, інших містах. Мова йде про укладання широкоплощинних плит з шумопоглинанням, - зазначив керівник департаменту. - Тож, міською владою прийнято рішення нарешті зрушити з місця вирішення проблеми, адже скаргам мешканців немає числа. Більш того, оскільки фінансування на ці роботи в поточному році не закладено в міському бюджеті, будуть розглянуті варіанти залучення кредитних коштів.
Керівник ТОВ «Проект-комплект Строй» Марк Хаіт розповів, що згідно з технічним завданням, поставленим при розробці існуючого проекту капітального ремонту, планували реконструкцію «від бордюра до бордюра».
- Запропоновано найбільш простий варіант – міжрейкове покриття викласти бруківкою, а далі – асфальт. Нам видали технічні умови на мережі водоканалу, електромережі, каналізацію, зв’язок. Сьогодні таке рішення однозначно не проходить. За тими нормами, що діють сьогодні, проект неможливий. Доведеться робити все в межах червоних ліній, тобто комплексно, разом з тротуарами, стовпами освітлення тощо. При цьому і вартість вже не буде відповідати тодішнім цінам, - говорить Марк Хаіт.
Віце-мер Юрій Степанець зауважив, що розглядати старий проект немає сенсу, адже була запроектована рейко-шпальна решітка, яка не відповідає сучасним вимогам, крім того, не враховані зелені зони, тротуари, інші об’єкти інфраструктури.
- Якщо вже ремонтувати, треба робити все за новими технологіями, повністю замінювати мережі, - сказав заступник міського голови.
Нові технологічні рішення презентували представники ТОВ «Електротрансбуд» (м. Київ). Фахівці розповіли про досвід комплексної реконструкції трамвайно-тролейбусних ліній у Києві, при цьому відзначили, що компанія забезпечує повний супровід в експертизі, захист рішень, проектування, геологічні та геодезичні дослідження.
- Ми можемо взяти об’єкт та зробити з вулиці, що не працює, артерію з підвищеною проїзною здатністю та соціальним ефектом, - говорить технічний директор «Електротрансбуд». - Сьогодні вул. Потьомкінська аварійно небезпечна, рух практично паралізований. Трамвай там взагалі не можна експлуатувати, згідно з новими державними будівельними нормами. Проблема капітального ремонту стоїть дуже гостро, адже є нагальна необхідність розвантажити центр міста від транспортних потоків. Якщо реалізувати той проект, що ми пропонуємо, буде можливість пустити транзитний транспорт навколо центру.
Фахівці презентували сучасну технологію укладання трамвайних шляхів широкоплощинними плитами, що мають тривалий термін експлуатації. Таку практику вже запроваджують у Києві, Львові, Дніпрі, Одесі. Така колія не потребує особливого обслуговування.
- Технологія, яку ми пропонуємо, дасть можливість організувати дві повноцінні полоси руху в обидва боки. При цьому суттєво покращиться безпека руху, - розповів представник ТОВ «Електротрансбуд».
Технологія полягає в укладанні широкоплощинних залізобетонних плит, що виготовляються в заводських умовах з подальшим вклеюванням рейок. Забезпечується шумопоглинання та зниження темпів зносу рейок, максимальне зниження експлуатаційних витрат.
Депутат міської ради Сергій Карцев сказав, що під час роботи на посаді заступника міського голови був ініціатором облаштування переїздів через трамвайні колії.
- Переїзди простояли 20 років. Наше завдання, щоб все, зроблене на вулиці Потьомкінській, слугувало городянам десятиріччями, - відзначив Сергій Карцев. – Ми вже можемо розуміти, що загальна вартість ремонтних робіт становитиме сотні мільйонів гривень. Мене цікавить бачення департаменту ЖКГ щодо фінансування та етапів виконання реконструкції.
Сергій Коренєв окреслив орієнтовну дорожню карту. За його словами, поточного року треба зробити техніко-економічне обґрунтування. Потім приступати до проектування, врахувавши черговість виконання робіт на різних ділянках вулиці.
- Якщо говорити про фінансування, є два варіанти. Ми обговорювали залучення міжнародних фінансових інституцій, а також коштів субвенції за сприяння народних депутатів України від Миколаєва, - відповів директор департаменту ЖКГ.
Олександр Сєнкевич відзначив, що для розробки техніко-економічного обґрунтування можна використати напрацювання ТОВ «Проект-комплект Строй», а саме геологічні та геодезичні дослідження. При цьому варто врахувати умови співробітництва з міжнародними фінансовими установами.
- У нас є досвід спільної роботи Європейського Інвестиційного Банку та МКП «Миколаївводоканал». Вважаю доцільним використати цей досвід і тут. При співпраці з ЄІБ ми можемо тримати безповоротний грант Фонду чистих технологій, адже це інвестиція в екологічний вид транспорту. Логічно, що при виготовленні проектної документації ми вже сьогодні повинні консультуватися з фахівцями, щоб вона підходила для фінансування, - сказав керівник міста.
Олександр Сєнкевич вважає, що в будь-якому випадку роботу над проектом слід починати вже зараз. За результатами наради буде підготований протокол, у якому визначать виконавців та терміни реалізації кожного з етапів робіт.
Відповідальним за даний напрям мер призначив свого заступника Юрія Степанця.